Procedura odstąpienia od umowy (Procedura zwrotu towaru)

Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

Postanowienie niniejszej procedury stosuje się także do umów zawartych z Klientem będącym osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

*****

Instrukcja odstąpienia od umowy / zwrotu towaru:

  1. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy należy złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy (62-006 Kobylnica, ul. Sosnowa 11), lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@generacjam.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu lecz nie jest to obowiązkowe. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

2. Towar powinien być zwrócony w opakowaniu od producenta. Jeżeli nie jest to możliwe, należy tak zabezpieczyć przesyłkę zwrotną, aby nie uległa uszkodzeniu w transporcie. W miarę możliwości należy dołączyć dowód sprzedaży.

4. Przesyłkę należy odesłać na adres wskazany w pkt 1 powyżej. Koszty odesłania towaru leżą po stronie Konsumenta (w zależności od typu zgłoszenia możemy rozważać koszty zwrotu). Konsument ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru na nasz adres przed upływem tego terminu.

5. Zwrot kosztów nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Zwrócona zostanie cena towaru, wraz z kosztami przesyłki, chyba, że Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę. W takim wypadku zwrotowi podlega wyłącznie cena najtańszego możliwego sposobu dostarczenia.

6. Zwrot płatności może zostać wstrzymany do chwili otrzymania z powrotem produktu lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.